آموزش ASP.NET

آموزش ASP.NET متفاوت از آنچه جاهای دیگر می بینید!

آموزش ASP.NET

آموزش ASP.NET متفاوت از آنچه جاهای دیگر می بینید!

بررسی ظاهر و رفتار CreateUserWizard در حال پیش فرض

به قسمت Design صفحه CreatingUserAccounts.aspx در پوشه Membership رفته و یک کنترل CreateUserWizard به بالای صفحه اضافه کنید. بعد از اضافه کردن کنترل مشصخه ID آن را به RegisterUser تغییر دهید. هماهنگونه که در شکل زیر می‌بینید این کنترل تعدادی جعبه متن برای پاسخ دادن کاربر جهت دریافت نام کاربری، گذرواژه، رایانامه و پرسش امنیتی و پاسخ آن دارد.

 

 

 

 

 

 

حال مقایسه‌ای بین این کنترل در حالت پیش فرض و رابط کاربری که ما در گام چهارم ایجاد کردیم، خواهیم داشت. در ابتدا، مشخص است که کنترل CreateUserWizard هم برای پرسش امنیتی و هم برای جواب آن دست کاربر را باز گذاشته است. همچنین در این کنترل، کنترل‌های اعتبارسنجی نیز به کار رفته است. در آخر، در کنترل CreateUserWizard جعبه متنی برای تکرار گذرواژه وجود دارد که به وسیله کنترل اعتبارسنجی، گذرواژه و تکرار آن با هم مقایسه می‌شوند.

نکته جالب توجه این است که کنترل CreateUserWizard کنترل‌های خود (جعبه متن‌ها، برچسب‌ها و ...) را بسته به نوع تنظمیات تهیه کننده عضویت نمایش داده و جواب می‌گیرد. برای مثال؛ اگر در تنظیمات Membership provider عنصر requieresQuestionAnswer با true مقداردهی شده باشد، جعبه متن‌های پرسش امنیتی و پاسخ آن نمایش داده می‌شوند. همچنین این کنترل یک کنترل اعتبارسنجی برای اعتبارسنجی گذرواژه اضافه می‌کند تا حداقل کاراکترهای مشخص شده در تنظیمات و حداقل تعداد کاراکترهای غیر الفبایی مشخص شده نیز رعایت شوند.

کنترل CreateUserWizard، همانگونه که از نامش مشخص است از کنترل Wizard ساخته شده است. کنترل Wizard برای انجام کارهایی که مرحله‌ای هستند، طراحی شده است.

کنترل CreateUserWizard دارای دو مرحله است:

·    CreateUserWizardStep: در این مرحله، کنترل اطلاعات لازم برای ایجاد یک حساب کاربری جدید را از کاربر دریافت می‌کند.

·    CompleteWizardStep: یک پیام مبنی بر ایجاد یک کاربر با موفقیت، به کاربر نشان می‌دهد.

ظاهر و رفتار کنترل CreateUserWizard می‌تواند با تبدیل مراحل آن به قالب (template) و یا اضافه کردن مرحله، تغییر کند.

سایت را اجرا کرده تا صفحه CreatingUserAccounts.aspx در مرورگرتان نمایش داده شود. در رابط کاربری CreateUserWizard اطلاعات نادرست وارد کنید. تعداد حروف گذرواژه‌ای که وارد می‌کنید از تعداد لازم کمتر باشد، و یا گذرواژه و تکرار آن یکسان نباشند، و یا نام کاربری وارد نکنید. CreateUserWizard پیام‌های خطای مناسب را به شما نمایش می‌دهد.

 

 

 

 

 

حال، مقادیر مناسب وارد کرده و روی دکمه Create User کلیک کنید. با فرض اینکه اطلاعات درست وارد شده باشند، CreateUserWizard یک حساب کاربری جدید از طریق بستر عضویت ایجاد کرده و سپس رابط کاربری CompleteWizardStep را نمایش می‌دهد (شکل زیر).

 

 

 

 

همانطور که می‌بینید بعد از نمایش پیام ایجاد کاربر جدید با موفقیت، یک دکمه با عنوان Continue وجود دارد. در حال حاضر اگر روی آن کلیک کنید فقط یک PostBack اتفاق افتاده و عملیاتی انجام نمی‌شود و باز همین صفحه نمایش داده می‌شود. در آینده در باره این دکمه صحبت خواهیم کرد.

بعد از ایجاد یک کاربر جدید، باز هم به پایگاه داده رفته و در آن نیز وجود آن را بررسی کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد